Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Vår och vallning.

Av Susanne Fasth - 11 april 2010 21:13

Villken härlig dag det varit idag. Först blev lilla Tam uppflyttad till lägre klass spår. (En av Mollys valpar) Det blev en 4 placering på dagens tävling. Jättebra jobbat. Ett stort grattis.  Sen va Jag, Christer och Lena och tränade vallning hos Anna-Karin. Jag tycker ako va helt toppen. Tack snälla du för all hjälp idag. Jag måste bara förklara för den som inte vet att det är mycket svårare än man kan ana när dett gäller vallning. Man måste ha rätt röstläge (det måste jag träna på, när jag jobbar på nätterna) Då får man hoppas att ingen hör mig. Vem bryr sig inte jag iallafall. Sen titta hur fåren går, att hunden ska vara avspänd, m.m m.m. Tedd och Tam har blivet så duktiga. Det har blivet lugna och stabila hundar, inget tugg längre. Även Molly var inte så spänd att jag inte fick kontakt med henne när träningspasset va över. Innan har jag knappt fått med mig henne från fåren det gick så bra idag.   Jag har filmat det hela idag, men tyvärr kan jag inte lägga in filmen själv få höra med Anett om hon kan hjälpa mig tänkte lägga på lite musik oxså. Det kan bli coolt.


Lilla Tilde va sjuk så hon fick vara här och leka med hundarna när hhon ite kunnde vara i skolan det hade inte hundarna något imot.

        

Tänk att det kan vara så skönt att ligga och slappa i soffan. Med hundarna och lite godis och en bra vidio på tv. Få se om jag hinner med och lägga in filmerna imorgon. Ska göra så gott jag kan.

Ha det så gott


Susanne och mina underbara hundar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Fasth - 28 november 2012 19:32

Mycket har hänt sen sist. Kan inte ta allt men jag har flyttat till Bromölla. Är sambo med Ronny. Sen har vi en stuga mitt uppe i skogen. Har alla hundar kvar men tävlar inte för tillfället. Fick hem en liten border collie valp för 3 veckor sedan s...

Av Susanne Fasth - 22 februari 2012 14:08

Idag har jag varit och tränat på gymmt. Det gick bra. Börjar komma i form igen. Hundarna har blivet rastade och tränade. Jag körde lite lydnad och uppletande. Båda va enormt pigga (ler för mig själv). Roligt när dem kan va så pigga när dem kommer u...

Av Susanne Fasth - 21 februari 2012 12:59

Ja mycket har hänt sen man bloggade sist. Jag har skilt mig och bor numera i Bromölla med en men som heter Ronny. Jag har bägge hundarna kvar. Dem är lika pigga som vanligt. men tävlar dessvärre inte mer.   Här finns även två kattor blandning mel...

Av Susanne Fasth - 26 april 2010 19:55

Nu har jag varit ute och fotat och man kan verkligen säga att våren är här. Kolla bara på dessa bilder.      Den enda nackdelen med denna tid vi går till mötes är att korna på Klackabacken kommer ut vilken dag som helst och då kan man inte vara där...

Av Susanne Fasth - 21 april 2010 11:32

Igår va vi hos vetrinären. Mia hade fåt ett blodöra. Hon har börjat klia sig så mycket och skaka på huvudet att det blivet ett sådant öra. (för er som inte vet vad det är. Så när hunden slänger för mycket med huvudet slår den sönder ådrona i örat och...

Ovido - Quiz & Flashcards