Alla inlägg under januari 2010

Av Susanne Fasth - 19 januari 2010 17:51

              

Lite fler vinterbilder. Lilla Aston har det inte så lätt, det fasnar massor av snö och han har så lätt för att frysa. Men han hänger gärna med brudarna när dem ska ut. idag är sista dag för han pencelinkur, så nu ska det vara bra. Här har inte hänt så mycket idag. Jag har varit på utb genom jobbet (läkemedel) det var bra tycker jag . Utb kan man inte få för mycket av.  . Nu ska Ni få en liten historia.


Mannen kom hem sent som vanlig. Hon var sur.

-Du älskar mig inte längre, sa hon. Och ändå lovade du en gång att älska mig mig i hela livet.

-Hur i helvete skulle jag kunna veta att du skulle leva så länge?   .


Ha det gott


Susanne och mina underbara hundar




Av Susanne Fasth - 18 januari 2010 19:45

Nu ska vi se vad vi hittar under snön.

  Nu har jag fått så mycket snö i mitt skägg               

Av Susanne Fasth - 18 januari 2010 19:10


  

Livet är ljuvligt tycker Molly. Hon vill bara busa och springa i snön. Men Mia tar det hela med ro. Hon går helst och gräver och letar efter något att äta. Sådana dagar som det var idag får man ta vara på. Det gör att man mår så bra. När man kan vara ute. Här nedanför ser Ni en bild jag tog när man gör små övningar med hundarn. Dem tycker det är roligt att hoppa upp på stenar och stå stilla ett tag. Tur för mig då hinner jag plåta lite. Jag brukar även göra en uppletande ruta så dem ska ut och leta upp saker jag gömt. Det tycker dem oxså är jätte roligt.



     


Denna vackra vy fick jag se i morse när jag kom ut med hundarna på A3. Fist är den väl fin? hundarna for runt som galningar nu när det var nysnö. Lilla Aston är ok igen, man märker inget på honom. Jag måste erkänna en sak. Jag har precis lärt mig att infoga bilder på min blogg. Anette som har Aston har lärt mig. Så i fortsättninngen kommer det en hel del bilder på denna sida. Imorgon ska jag försöka träna lite lydna med Molly, hinner inte så mycket mer för jag måste gå en promenad med dem, det är oxså viktigt.   


Ha det så bra !


Susanne och mina underbara hundar

Av Susanne Fasth - 17 januari 2010 19:09

Idag var vi ute på promenad i Gringelstad. Här ses Molly i full action.

 

Va det en hare!!

  Nu vill jag vila lite                                                     
                                            

  


Nu har vi börjat träna ganska mycket. Här om dagen tränade vi lydnad , det gick faktisk riktigt bra. Bara nu det håller i sig. Jag har även börjat att få upp konditionen på både Mia och Molly. Vi ska nog börja valla snart. Då måste hon ha bättre kondition. Har även tänkt att jag ska simma med dem en gång i veckan. Det gör vi i Vinslöv, dem har ett specielt hundsim där. Idag va vi i Rötved och träna agility. Hon gick kanon. Det enda som ororar mig är däcket , måste försöka tänka posetivt så blir det nog bra. Vi ska tävla där den 7 feb i agility.I morgon är det dax för mig själv att träna lite. Jag och Eva ska gå på spinning. Vi tränar tre gånger per veckaa det skadar nog inte.


Ha det så bra

Susanne och mina underbara hundar            

Av Susanne Fasth - 11 januari 2010 16:00

Igår la jag ett spår ute i Mosslunda till Molly. Det va ett lägreklass spår. Hon gick mycket bra missade en pinne bara men det gör inget för det va så mycket klös i henne så det var nog lite slarv av henne. Det enda som betyder något är att hon har roligt och det vill jag lova att hon hade. Sedan fick hon busa med Alice som är en labbe tik på två år. Det var en kompis till Mats och mig som kom på besök. Det tog nog knäcken på dem båda för hon satt upp och sov senare på kvällen.  


Idag tränade jag lydnad med både Mia och Molly. Dem gick mycket bra båda två. Jag tycker att det är så roligt nu när Molly börja tycka att ff är roligt. För nu går sakta och vanlig masch bra. Hoppas nu bara jag kan få ordning på språng masch oxså. Sen tränade jag rutan och appotering. Det är jättebra att träna det när det är snö. Då kan man visa vägen för hunden i snön så blir det ej fel. Hundar är inte dumma, dem tar den lättaste vägen så att dem spar energi. Imorgon blir det inget särskilt jag har tänkt att gå en lång prommenad bara.


Lilla Aston får fortfarande ta det lilla lugna. Han klarar inte vädret så bra nu när det är så kallt och så mår han nog inte riktigt hundra ännu. Han gå på pencellin han blir säkert bra snärt.


En liten historia till slut


En man och hans fru åkte på semester till en stuga vid en sjö där man behövde tillstånd för att fiska. Mannens favoritsysselsättning var att fiska i gryningen och kvinnan att läsa böcker. En morgon kom mannen hem från sin fisketur och tog en tupplur. Kvinnan bestämde sig då för att ro ut med båten. Efter en stund hittade hon en fin plats, slängde i ankaret  och började läsa sin bok. Efter en stund dök en fiskvakt upp och sa

-God morgon, vad håller du på med?

-Jag läser, sade kvinnan. Ser du inte det?

-Du befinner dig på ett område där det är förbjudet att fiska, sa vakten.

-Men jag fiskar ju inte, det ser du väl?

-Kanske inte, men du har all utrustning med dig, och därför måste du följa med mig och jag måste bötfälla dig.

-Om du gör det så kommer jag att anmäla dig för våldtäkt, sa kvinnan.

-Men ...... jag har ju inte rört dig!

-I och för sig inte, men du har utrustningen med dig!  


Kram och ha det bra

Susanne och mina underbara hundar

Av Susanne Fasth - 7 januari 2010 19:08

Hundarna älskar all denna snö. De busar och stojar så att snön yr om kring dem, när vi är ute på prommenader. Idag tränade vi lydnad. Fria följet gick mycket bra. Vet ej vad som har hänt, hon är en helt annan hund. Viftade på svansen ibland. Det har hon inte gjort innan. Jag tränade vänster om resp höger om halt och vänster resp höger om masch. Vi höll bara på i ett par minuter. Nu måste jag ha lite störningar oxså då kanske det gå så småning om. Sen tränade vi rutan det har hon nog glömmt. Fattade tygligen inte att man skulle springa till kon först! efter ett tag gick det ganska bra men mycket bra fart till rutan. Sen va det bara bus förresten, Med sin frisbee, det hon gillar bäst.


Lilla Aston har blivet sjuk, han har varit hos vet idag. Han hade fått stenar i urinblåsan den lilla stackaren. Men nu har Anette varit iväg med honom så blir det bra igen. Tur det.


En lten historia!


En dam kommer in i bokhandeloch frågar:

-Har ni en bok om barnuppfostran?

-Nej, tyvärr, alla är slut.

-Då vill jag ha en om självbehärskning istället.  


Vad sägs om en till!


Lilla Lisa:-Mamma, vet du hur mycket tandkräm det är i en tub?

Mamma -Nej

Lisa -Två varv runt soffan och ett runt matbordet.  


Kram ha det så gott


Susanne och mina underbara hundar.

Av Susanne Fasth - 3 januari 2010 19:32

Ja så har det varit ny år oxså. Molly var så rädd när dem sköt. Låg och skakade hela tiden. Även om jag försökte att ignorera henne. Vi åt Fransk löksoppa till förrätt och porter stek till huvudrätt och bryllèpudding till efterrätt. Det var jättegott.


Det va meninigen att jag skulle träna agility idag men jag orkade bara inte . Jag jobbade i natt och träningen började klockan 9.00 och det var - 16 grader kallt så jag ville bara hem och sova. Det har även varit så väldans mycket att gör på jobbet. När jag vaknade idag gick vi en stor runda det var riktigt skönt att bara koppla av lite. Jag tränade lite lydnad med Molly igår. Hon var inte riktigt med på noterna men betydligt gladare än hon varit på länge när man tränar lydnad. Få nog börja igen och ta det väldigt lugnt med henne.

Ha det så bra Susanne och mina underbara hundar.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards